Utskrift

Som elev på Sola vgs kan du ta utskrift via en followme-løsning. Det fungerer slik at du laster opp det dokumentet du skal skrive ut til en nettside. De vanligste formatene støttes, slik at du kan skrive ut alle office-dokumenter, samt vanlige tekst- og bildeformater. Du kan også skrive ut pdf-dokumenter.

Illustrasjonsbilde av friareal ved biblioteket i 1. etasje, med stoler og bord samt en kopimaskin for elevutskrift. Kjartan Rosnes
  • For å få skrevet ut må du logge på denne siden: https://utskrift.rogfk.no
  • Logg på med din FEIDE-bruker
  • Klikk på lenken "Last opp et nytt dokument eller bilde"
  • Finn dokumentet/bildet du vil skrive ut og trykk "Åpne"
  • Gjør evt valg om antall kopier, en- eller tosidig(Dupleks), farge eller sort/hvitt osv.
  • Trykk "Skriv ut"
  • Nå er utskriften klar, og du vil kunne se den under "Mine jobber"

Du kan hente utskriften på en av tilgjengelige kopimaskiner. Der logger du inn med FEIDE-brukeren din, så vil utskriften starte. Det er 4 kopimaskiner på skolen du kan hente utskriften:

• Ved biblioteket i 1. etasje
  • I gangen utenfor TIP-verkstedet på rom 214 i 2. etasje
  • I kopirommet i 1. etasje i nybygget
  • I hangaren i 1.etasje på flylinjen på Sola Sjø (2 stk Sharp kopimaskiner)