Toppidrett fotball

Har du ambisjoner som fotballspiller og ønsker å utvikle deg best mulig, har Sola vgs. et veldig godt tilbud til deg. Skolen vil legge forholdene til rette for at du skal kunne trene mye fotball og samtidig få en utdannelse.

Sola vgs. organiserer skoledagen slik at skoletreningene kan kombineres med klubbtreningene. Dermed unngår vi belastningsskader og får best mulig effekt av treningene. I samarbeid med skole, elev og evt. klubbtrener, settes opp utviklingsmål for den enkelte som vi jobber med i fotballøktene.

Elever med fotball som fordypning vil få 2-3 økter i uken med fotball. Dette tilbudet kalles toppidrett fotball. Elevene som har fotball fordypning har også andre aktiviteter.  I faget Aktivitetslære får elevene prøve seg i vinteridretter, racketidretter og ulike ballidretter.

Sola vgs gir deg gode muligheter til å prøve en hverdag i et miljø som stiller krav, men som også gir opplevelser for livet. Du får en unik mulighet til å satse 100 % på fotball, og samtidig få gode sosiale opplevelser.

Utdanningsprogram for idrettsfag gir generell studiekompetanse som er opptaksvilkår til de fleste universitet- og høyskolestudier.