Toppidrett håndball

Når du går på toppidrett håndball på Sola vgs., vil du få en god treningshverdag som er tilpasset det faktum at du skal trene med klubblaget på kvelden. Det betyr at vi trener mye teknisk og taktisk for å utvikle ferdigheter som du kanskje ikke har så mye tid til å øve på i klubblaget.

Hvor mye trening:

Elever med håndball som fordypning vil få 2-3 økter i uken med håndball.

Innhold i treningene

Treningshverdagen vil bestå av å utvikle tekniske egenskaper som ulike finter, nye skuddtyper, innspills teknikker, pasningsvarianter og ulike forsvarsteknikker.

Vi jobber også mye med vurderingsøvelser, hvor vi f.eks. legger opp til øvelser der vi må velge om vi skal skyte, spille strek eller spille videre.

Trenere

Sola vgs. sine håndball trenere er:

• Steffen Stegavik, som har Norges høyeste trenerutdanning, tidligere spillerkarriere både nasjonalt og internasjonalt. Streffen trener i dag Sola HK damer.
  • Camilla Herrem, som er verdens beste venstrekant, vunnet OL, VM og EM gull med Norge. Camilla spiller til daglig på Sola HK og det norske landslaget.

Utdanning

Skolens oppgave er å legge forholdene til rette for at du skal kunne utvikle deg best mulig som håndballspiller og samtidig ivareta din videregående opplæring.

Idrettsfag gir deg generell studiekompetanse som er opptakskrav til de fleste universitet- og høyskolestudier.

Kontaktperson:

Steffen Stegavik