Studiespesialisering med idrett

Studiespesialisering med idrett er et tilbud som gis til elever som har søkt og er tatt inn på utdanningsprogram for studiespesialisering her på Sola vgs.

Elever i treningstøy på fottbalbannen foran Sola vgs.​​​​​

Det betyr at du ikke kan søke dette tilbudet på vigo.no, der må du velge utdanningsprogram for studiespesialisering. Når skolen har fått melding om hvilke Vg1-elever som har fått plass på dette utdanningsprogrammet, sender vi et velkomstbrev hjem til samtlige. I dette brevet ligger blant annet skolens tilbud om valg av et idrettsfag i tillegg til de vanlige fagene som ligger til Vg1 studiespesialisering. På Vg1 kan du da velge mellom toppidrett og breddeidrett som et ekstra fag med fem uketimer, i tillegg til de 30 uketimene alle elever på Vg1 studiespesialisering har.

På Vg2 og Vg3 kan du fortsette med idrettsfaget ditt (Toppidrett, Breddeidrett eller Friluftsliv), hvis du ønsker det, som et programfag som inngår i kravene til programfag i tillegg til fordypningen din i enten programområdet realfag eller programområdet språk, samfunnsfag og økonomi. På Vg2 og Vg3 trenger du ikke ha flere enn 30 uketimer selv om du velger et idrettsfag som ett av programfagene dine.

Glade elever i åsenhalden

løpebane start 1 - 8