PC-ordningen

Elever som går Vg1 første gang i offentlige videregående skole i Rogaland og har ungdomsrett, kan benytte ordningen én gang fram til fristen 30. november

Du kan velge å heller bruke din egen datamaskin eller kjøpe andre steder så lenge maskinen er god nok til læringsarbeidet og har antivirusprogram. Da får du ikke subsidiebeløp fra oss.
Husk å sjekke skolens anbefalinger i valg av maskin, men du kan uansett bruke grunnmodell windows på alle skoler og utdanningsprogram.
Du får gratis tilgang til alt du trenger av programvare på skolen, inkludert Microsoft Office 365.
Trykk på knappen under og du finner mer om

Kjøpsvilkår
Tidspunkter og frister for å bestille
Modeller og priser
iPad i spesialundervisningen

Spesielt for Sola videregående: Elever på vg1 elektro og vg1 Teknologi- og industrifag må ha Windows-PC. For alle andre studieretninger er det valgfritt om en ønsker å bruke Mac eller PC.

PC-ordningen